Brev:
Det nemmeste måltid er nu blevet til det sværeste
10. juli 2013
Alder:
17 mdr.
Det nemmeste måltid er nu blevet til det sværeste
Kære Helen
Vi har fået os et lille morgenmadsproblem :)
Andreas har altid spist sin havre/5-kornsgrød med frugtmos med stor velbehag, en dejlig start på dagen. En glad og dejlig mæt dreng.
Men nu vil han ikke have sin grød mere, heller ikke selv om, at han selv får lov at spise den. Vi har så prøvet med almindelig havregryn med mælk, der ryger et par te-skefulde ned, og så vil han ikke mere. Vi har prøvet med frugtmos, boller med smør (det virker lidt), det han helst vil have er, som hans storebror får, altså Cheerios dog ikke med mælk på. Og det er jo selvfølgelig ikke noget han bliver mæt af og heller ikke særlig nærende. Har du andre forslag? Andre måder at gribe det an på?
Det skal også siges, at hans aftengrød, som han også altid har været glad vil han heller ikke have mere, så den stoppede vi med for en uges tid siden.
Han spiser ellers rimelig godt. Hos dagplejen får han som regel rugbrød med forskelligt pålæg (fra 1/4 - 1 hel rugbrød). I weekenden prøver vi det samme, men det går ikke lige så nemt. Hvorfor denne forskel :) ?
Til aften spiser han rimelig godt, det kan dog knibe lidt med grøntsagerne med mindre det er majs, små ærter eller gulerødder.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Lotte