Brev:
Amning/flaske og søvn
12. august 2013
Alder:
7 mdr.
Amning/flaske og søvn
Hej Helen :)
Endnu engang må du hjælpe mig.. Ind til for 3-4 uger siden havde jeg en datter der (synes jeg) sov fint om natten. Hun har godt nok altid søgt brystet meget om natten men vi har kunne klare dette mere eller mindre i søvne, så jeg har ikke været generet af det. Hun har de sidste par måneder sovet imellem os i sengen, da hun var blevet for stor til sin egen og det har trukket lidt ud med "projekt male ny seng" det har egentlig også fungeret ok..
Men så skete der to ting samtidig, hun begyndte af kunne rulle, både fra mave til ryg og omvendt, og hun fik en tand.
Nu har jeg så en datter der vil ligge med brystet HELE natten og hvis hun ikke har brystet ruller hun rundt i søvne i hele sengen på kryds og tværs mens hun nærmest råber! Til sidst får hun vækket sig selv og bliver naturligvis ked af det. Jeg har prøvet at lægge en arm om hende så hun ikke kan rulle hvilket medfører voldsomt frustration fra hende.
At hun ruller rundt giver naturligvis det problem at vi alle sover dårligt, men samtidig er jeg bange for hun skal falde ud af sengen (det er allerede sket en gang).
Men det værste er at hun er blevet så afhængig af brystet igen. Før dette skete var det lykkedes mig at komme ned på 2-3 amninger (eller nærmere hyggesut) i løbet af natten men nu vågner hun efter 15-30 min efter jeg har fjernet brystet. Jeg har din bog om søvn og har naturligvis søgt råd her i. Jeg har de sidste par dage forsøgt at lirke brystet ud når hun har fundet ro. Men efter nogle nætter hvor jeg nu har ligget vågen for at trække brystet ud 200 gange og hun søger det med det samme igen, er jeg ved at være lidt træt og har brug for søvn!
Nå men den nye seng er nu klar og jeg er klar til at gøre en indsats for hun skal sove der (i vores værelse) og lære hende at sove længere om natten. Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre nu. Jeg vil gerne til at give hende flaske om aftenen så far også kan putte og jeg tænker det måske hjælper på ammeproblemet hvis hun forbinder det at falde i søvn med flaske. Jeg har faktisk overvejet at gå helt over på flaske for at afhjælpe bryst afhængigheden....
Har du et par gode råd til hvordan jeg starter op med flaske liggende i sengen om aftenen?
Hun får desuden grød om morgenen, frugtmos til middag og grøntsagsmos til aften + mellemmåltider i hånden.
Med venlig hilsen
Linden