Brev:
Søvn i træk om dagen og søvn om natten
16. august 2013
Alder:
3 mdr.
Søvn i træk om dagen og søvn om natten
Hej Helen
Tak for dit sidste svar omkring min søns søvn. Jeg kan desværre stadig ikke få ham til at sove mere end de 30-40 min ad gangen om dagen.
Men det lykkes mig for det meste at få ham til at sove længere tid omkring middag, hvis jeg sidde med ham og er klar med lidt mælk og sut efter de 30 min. Nogen gange sover han gerne over 4 timer, og mit spørgsmål er, er det ok? Han må jo sove fordi han er træt. Jeg kan ikke få ham til at sove mere resten af dagen. Har prøvet alt
det du har foreslået men han er lysvågen efter de 30-40 min. Og det virker kun når jeg sidder med ham så ja få ham til at sove videre med lidt indsats.
Næste spørgsmål går på søvn om natten. Han er gerne træt omkring kl 19-20 tiden og bliver puttet efter han har fået flaske. Her sover han så gerne 5 timer. Resten af natten 3 timer ad gangen. Mit spørgsmål er, skal vi bare lade ham fortsætte denne rytme, eller skal vi prøve at lægge ham i seng lidt senere så han tager der lange stræk senere på natten?
Glæder mig til at høre fra dig
Kristina