Brev:
Vil ikke sove i barnevognen - 10 mdr.
18. august 2013
Alder:
10 mdr.
Vil ikke sove i barnevognen - 10 mdr.
Kære Helen
Vi har en datter på 10 mdr, der skal starte i institution om et par uger. Vores problem er, at vi ikke længere kan få hende til at sove i barnevognen. Og i institutionen sover de små udenfor i barnevogne. Hun får to lure om dagen, og der har ikke tidligere været problemer med at få hende til at falde i søvn udenfor.
Det begyndte med at vi lagde hende i sengen et par gange da der var meget varmt udenfor. Og selvom hun ikke tidligere har ville sove inde om dagen, faldt hun i søvn. Og så er det altså lige så stille blevet sådan, at hun kun kan falde i søvn inde. Enten i sin egen eller vores seng.
Vi kan ikke helt finde ud af hvad vi skal gøre. Vi tænker lidt at det bliver nemmere for hende at starte, hvis vi igen vænner hende til barnevognen. Men man kan godt stå en time og vugge hende uden at hun falder i søvn (selvom hun er træt). Hvis man lader hende ligge, ligger hun bare og spræller og bliver til sidst ked af det. Kører man med hende falder hun måske i søvn efter lang tid, men vågner meget nemt igen.
Vi har også talt om, at hun forhåbentlig kommer til at være så træt, at hun bare falder i søvn. Men den tror vi ikke helt selv på, da hun aldrig har været en af dem der sover ret meget.
Vi vil meget gerne høre dine tanker omkring det.
Venlig hilsen
Fam. Andersen