Brev:
Sove og madplan
19. august 2013
Alder:
6 mdr.
Sove og madplan
Kære Helen.
Tak for dit svar.
Vores datter virker på det sidste til at have svært ved at overgive sig til søvnen, selvom hun er meget træt. Jeg putter som vi snakkede om ved at amme hende før hver lur og til natten, men hun falder ikke i søvn her længere, men græder og gnider øjne og virker til at skal have hjælp til at falde i søvn. Jeg tager hende op, vugger lidt.. Som hun ikke kan lide.. Ligger hende i tremmeseng og holder en hånd på hende hvor hun nogengange falder i søvn. Andre gange tager jeg hende op igen vugge, ammer, ligger igen, holder hånd på hende osv. Det er hårdt at putte hende. Det føles som om hun ikke er tryg nok ved at komme i seng og sove og hader at hun er ked af det.
Vi er kommet helt væk fra at sove i barnevogn.. Som jeg gerne vil øve hende i... Da hun efter hun er ammet og jeg prøver at ligge hende i barnevognen vågner helt op. Så smiler hun og vil snakke og lege i den. Barnevognen står klar til at blive puttet i udenfor, da hun vågner mere op når jeg ellers har kørt den ud fra entreen. Vores hverdag ser nogenlunde sådan ud men kan svinge.
Vi er i gang med grød, men er i tvivl om hvor meget hun skal have i hendes alder?
4-5.00: ammes i vores seng,falder for det meste i søvn igen.
6-7.00: ammes, står op, pludre/leger.. Bliver hurtig sulten og træt.
8.30-9: ammes, puttes til formiddags lur i vores seng.
10-11: ammes, står op, hun sover ret længe her.
11-11.30: får øllebrød eller fuldkornsgrød med frugt, lidt banan og agurk at tygge i,vand af kop. Ammes efter.
12.30-13.30: ammes, puttes til middagslur i vores seng. Jeg render ofte hver halve time og holder hånd på hende da hun ellers vågner ved hver søvnfase.. Er dog blevet lidt bedre.
14.30-15.30: ammes, står op, leger, hygger.
16-17: ammes, eftermiddagsluren hoppes noglegange over da hun er meget svær at putte men hun virker træt.
17-18: grønssagsmos, kartoffel, gulerod, pastinak, lidt frugtmos til sidst, vand af kop.
18.30: bad og frotteres, massage noglegange.
19.00-20.00: ammes, puttes til natten.
23: ammes, 1.00: ammes, noglegange kl 3.00.( vågner meget, vil også gerne lege)
( spiser 1/2 dl grød).
Håber det er til at overskue;0).
Med venlig hilsen
A.