Brev:
Indkøring vuggestue
20. august 2013
Alder:
12 mdr.
Indkøring vuggestue
Kære Helen,
Jeg skriver til dig for at få en lille råd eller rettere blive forventningsafstemt.
Vores skønne datter på 12 mdr er lige startet i vuggestue. Indkøringen gik fint og kørte over 2 uger. Vi er lige startet på 4. uge. Min spørgsmål er, hvor længe kan man forvente at hun bliver ved med at græde meget og klamre sig til een, når man tager afsked?
Der er 4 pædagoger på stuen, og jeg kan forstå at der er tre som tager sig af hende på skift afhængigt af vagtplanen, så det er selvfølgelig mange nye mennesker for hende. Jeg undrer mig bare over, at hun stadig, selv ved den pædagog hun kender bedst, bliver meget ked af det i afleverings-situationen. Er det rimeligt og bare forventeligt eller?
Jeg kan høre, at hun som regel stopper med at græde efter 10-20 sekunder inden jeg er helt ude af døren. og hun trives dernede i løbet af dagen, dog sover hun ikke så godt som hjemme.
Og lige et bonus spørgsmål. Hun spiser og drikker til ug, får dog stadig flaske til putningen og er begyndt at vil have mere (på trods af at hun spiser stor aftensmad). Får 240 ml til putning, men ofte insisterer hun på 100 ml mere, før hun kan falde helt til ro. Er det ok eller hvornår bør man starte nedtrapning. Det fungerer glimrende for os og hun sover 11-12 timer i streg uden et pip, så det er vi jo svært glade for. Og med alle omvæltningerne med vuggestue og flytning til nyt hus, vil jeg jo helst ikke ændre for meget på noget der virker.
Ser frem til at høre dit svar.
Med venlig hilsen
ny mor