Svar: Fra bryst til flaske - 8 mdr.
21. august 2013
Alder:
8 mdr.
Kære Linden
Tak for dit brev :)
Det lyder som om at det går stille og roligt fremad, men at det tager lidt tid og skal have lidt tid ... Det lyder også som om at tandfrembrud spiller ind og naturligt kan gøre at hun lige nu søger mor og brystet lidt ekstra ...
Jeg tænker umiddelbart to ting I kan forsøge:
1. At far lægger sig med hende i dobbeltsengen og giver hende flasken der, ligesom du gør med brystet, når du ammer hende. Så hun i første omgang starter med at lære at få flasken og når hun har lært dette og er tryg ved den og det ritual, så kan I arbejde på at hun så får den direkte i sin tremmeseng. Det kunne godt lyde som om at skiftet mellem at ligge i dobbeltsengen og blive ammet til at få flasken liggende i tremmesengen er for stort et spring for hende og at en middelvej måske kunne bruges.
2. I kunne også prøve at du starter med at amme hende, så hun får brystet og falder til ro med dette og at far så tager over og giver hende flaske og prøver at putte hende med den. Jeg tænker at hun så måske vil acceptere, hvis far en dag "bare" giver flasken og hun så helt springer amningen over. Hvis du starter med brystet og får hende til ro med dette, så vil hun måske lettere acceptere, at far så putter og tager over. Det kan være et forsøg værd.
Jeg håber I kan bruge et af disse råd lidt videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske