Brev:
Søvnrytme - nok søvn?
24. august 2013
Alder:
12 mdr.
Søvnrytme - nok søvn?
Hej Helen
Som hos så mange andre førstegangsforældre, fylder barnets søvn utrolig meget i vores nye liv. Jeg vil derfor spørger dig om hvad du synes om vores datters søvnrytme.
Vi har den dejligste datter der netop er fyldt 1 år.
Hun startede i dagpleje da hun var 8,5 måned, og der gik ikke lang tid før dagplejemoderen foreslog at vi skulle droppe vores datters formiddagslur, - simpelthen fordi vi skulle vade rundt med barnevognen i evigheder for at få hende til at sove.
Hun vågner mellem 06,15-07,15 og bliver afleveret kl. 9 hos dagplejen. Her bliver hun så lagt ud for at sove kl 12 og så sover hun et par timer til kl. 14.
Kl. 19 kommer hun i nattøjet får børstet tænder etc. og vi sidder på værelset og krammer og kysser bamserne godnat. De fleste nætter er det uden de store protester, men sommetider bliver vi også nødt til at sidde hos hende til hun falder i søvn. Oftest sover hun kl. 19,30.
Tænker om hun får nok søvn...? Det er næsten fast at hun klynker lidt ved 5 tiden, men jeg er aldrig inde hos hende mellem 19,30 og til hun står op....
Tak for en dejlig brevkasse
Hilsen
Louise