Brev:
Spørgsmål om mad, hoved og ulvetime
5. november 2004
Alder:
4 mdr.
Spørgsmål om mad, hoved og ulvetime
Vores søn Marius fylder 4 mdr på tirsdag. Han vejer 8 kg og er ca. 70 lang.
I forgårs prøvede vi så småt med smagsprøver på grød, og allerede i igår havde han fattet hvad det drejede sig om. Åbnede munden når skeen kom o.s.v. Han spiste det med stor velbehag. Indtil nu har vi max. givet ham hvad der svarer til en ½ portion. Jeg ved at han skal have tilbudt drikke til grøden (mme/vand), men hvor meget? Han har fået MME siden han var 1 mdr.
Min egen Sundhedsplejerske har sagt at vi skulle helst vente med grød til han var 5-6 mdr. men det var bare lige som om at MME ikke gjorde det længere. Håber ikke at vi har forgrebet han spiseudvikling.
Et andet spørgsmål er hvornår en babys hoved begynder at blive hårdere. Han har et fint hovede der ikke er fladt, men som sagt hvornår begynder det at blive hårdere?
Et tredje spørgsmål er vedr. ulvetimen mellem 18-19.30. Vi plejer at putte ham ca. kl. 20.00 og fra vi spiser ca. kl. 18 og til han skal i seng er han temmelig umulig. Han har aldrig været god til at sove lur i løbet af dagen, hvad jeg dog "tvinger" hám til, ca. ½ time om morgenen og helt 1-2 timer om eftermiddagen mens vi går tur.
Hvad kan vi stille op med ham i denne halvanden time. Han er tydelig træt, men vil ikke give slip, og er bare gnaven og umulig.
Hilsen
Anne Marie