Brev:
Urolig søvn mv
1. september 2013
Alder:
8 mdr.
Urolig søvn mv
Kære Helen
Jeg har en skøn datter på 8 1/2 mdr. Jeg er 100. % alene med hende.
Hun er begyndt at kravle her for 3 uger siden. Hun er lige blevet vejet til 9,5 kg. Får ofte ad vide at hun virker meget blid, harmonisk og er ofte glad.
Jeg tror dog jeg har fået udviklet en dårlig vane med afhængighed af sut/ en tår vand. Hun bliver nu puttet ved at jeg lægger hende i hendes egen seng. Hun bliver ofte lidt ked af det indtil hun får sin flaske. Hun når næsten at falde i søvn og hun får sutten med det samme. I øjeblikket vågner hun ofte i løbet af aften. Sætter sig op. Rokker frem og tilbage. rejser sig op og bare total urolig..... Nogen gange kan jeg bare ligge hende ned igen, men synes der er en tendens til at hun bliver ked af det. Forsøger at berolige hende, men må nogen gange tage hende op. Ligger hende igen, men falder først til ro når hun får en tår vand eller hvis der er lidt mælk tilbage i flasken.
Jeg har læst i din bog om søvn, men kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg får hende videre i søvnen uden mælk, vand eller sut. Især i de situationer hvor hun bliver så ked af det.
Jeg ammer ikke mere. Stoppede ved ca 6. 1/2 mdr. Hun får 3 flasker/dag. Den ved middagslur er dog ofte kun ca 80 ml hun drikker.
Hun puttes ca kl 19. Her drikker hun gerne en hel flaske. Og så får hun ca. 150 ved 22 tiden. Min egen SP mener dog jeg skal droppe denne, da hun er stor nok til at undvære. Så har trappet lidt ned med mængden i første omgang. Dette også for at øge hendes appetit i løbet af dagen.
Det skal dog siges at hun,har været meget forkølet de sidste par dage. Det har jo på ingen måde gjort nattesøvn bedre ... :-((
Hilsen mor til Alma