Brev:
Tudeprinsesse
7. november 2004
Alder:
7 mdr.
Tudeprinsesse
Kære Helen
Jeg har brug for lidt råd og vejledning angående min datter på 7½ måned. Hun har den seneste tid været en værre tudeprinsesse for at sige det som det er! Hun bryder ud i gråd over det mindste. Det er både hvis hun bliver forskrækket over ellers velkendte lyde (fx dørtelefonen eller et højt hurra), hvis jeg forsøger at tilbyde hende skemad, hvis jeg lægger hende fra mig et sted hun åbenbart ikke gider ligge osv osv. Det er mildest talt til at få spat over!
Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal håndtere situationen. Skal jeg lade hende hyle fra tid til anden så hun forstår at jeg ikke hopper og springer ved det mindste brok? Eller er hun endnu ikke bevidst om den slags? Jeg tænker også at der kan være tale om den meget omtalte seperationsangst? Måske især fordi hun sidste weekend slet ikke orkede de mennesker der var samlet til en ellers hyggelig familiefødselsdag.
Hun er i det hele taget meget lidt social når det kommer til andre end lige netop mor og far! Hvad pokker gør en klog? Jeg vil jo bare så gerne have en sød lille omgængelig prinsesse, der ind imellem kan underholde sig selv og som synes alle mennesker (eller bare den nærmeste familie) er fantastiske.
Kærlig hilsen og på forhånd tak