Brev:
Mad og mælk - 5 mdr.
8. november 2004
Alder:
5 mdr.
Mad og mælk - 5 mdr.
Jeg har læst, at du tidligere har skrevet, at de små rollinger fortsat skal have flasker, sålænge de ikke spiser fulde portioner, da et grødmåltid derfor ikke er et flaskemåltid.
Min søn er 5 ½ måned, vejede 4700 og var 55 cm lang ved fødslen. Har ikke gidet at amme, særlig længe, kun 3½ måned og har helt fra starten fået flaske ved siden af. Han har heller ikke været den der gad spilde tiden ved brystet, hurtig ind, hurtig ud. Han fik allerede grød og mos fra han var 3 ½ måned og han spiser det med velbehag.
Nu vejer han lidt godt 8 kilo og er 73 cm. lang, men han spiser stadig kun halve potioner grød og mos svarende til 50 ml. vand (i grøden) og han drikker ikke særlig meget mælk. Han får også vand i løbet af dagen, når han er tørstig, men til maden får han mælk, så jeg er sikker på, han får det han skal have. Han er med nød og næppe oppe på mellem 400-600 ml. MME i døgnet, men han spilder altså ikke tiden ved flasken. Lyder dette ok?
Skal lige siges, at han er en glad og sprudlende dreng, ingen problemer her, tænker bare meget over, om han får al den mælk han skal have, måske tænker jeg for meget!!!
Hvornår kan man begynde at give dem rugbrøds hapser og youghurt?