Brev:
For meget mad? 17 mdr
8. november 2004
Alder:
17 mdr.
For meget mad? 17 mdr
Hej Helen
Kan man give sit 17 mdr gamle barn for meget mad? Vores søn spiser som en mejetærsker og det er vi normalt rigtig glade for. Men nogengange taber vi altså kæben i forundring over alt det der kan ryge ned. Efter aftensmad får han en KÆMPE mave på. Han har næsten ikke taget på siden han var 9 mdr, hvor han blev vejet til 10.7 kg. Nu vejer han 11.1. Til gengæld er han vokset ret meget i højden og han er ikke tynd (han var lidt halv-kraftig før :-)). Han trives fint, men har utrolig meget afføring.
Så det virker jo som om maden kommer direkte ind og ud igen :-)
Nu er min mand begyndt at bekymre sig om det måske kan være usundt at vænne hans lille mave til at indtage så store måltider... skal vi til at "styre" det? Vi går ellers begge ind for at han selv regulerer...
Han spiser mest morgen og frokost, aftenen er mere svingene..
Han får
Havregryn/branflakes med mælk (soya, han er laktose intolerant), voksen portion...
Formiddagsfrugt i vuggestuen
Frokost i vuggestuen, 2 retter varm mad (nogengange flere gange af hver ret)
Eftermiddags yoghurt/frugt/brød
Nogengange grønt eller anden snack inden aftensmad
Aftensmad som os + dessert (frugt, brød med lidt honning eller andet)
Skal vi bare lade ham spise løs?
Hilsen Iben og en bekymret far til en lille madglad dreng :-)