Brev:
Mange søvnafbrydelser
10. november 2004
Alder:
8 mdr.
Mange søvnafbrydelser
Lige lidt baggrund:
Vores datter på 8 1/2 måned er så vidt vides sund og rask, udvikler sig fint, kravler lystigt derudaf, rejser sig op af alting: bukseben, stole, bordben, selv hunden! Hun er meget dygtig til selv at sætte sig på numsen igen. Hun er igang i hele sin vågne tid!
Hun spiser følgende sådan ca.:
Tidlig morgen: MME
Morgen: grød med frugtmos/yoghurt
Formiddag: MME
Frokost: "glasmad" m. eller u. kød, samt lidt pasta, kartoffelmos eller hvad der nu lige er igang.
Eftermiddag: MME
Aften: Grød m. frugt
Før sengetid: MME
Sommetider får hun også lidt MME efter de faste måltider.
Hun har fået to tænder, som ud over rigelig savl ikke syntes at have givet store problemer (?).
Hun sover ikke så meget om dagen, nemlig omkring 2-2,5 timer fordelt på formiddag og eftermiddag. Hun kommer i seng kl. ca. 20:30 - og vågner for det meste kl. 7:30. Det kan alle her leve med.
MEN, og det er det store problem: de seneste 3 uger har hun sovet enormt uroligt om natten, vågner meget ofte (dvs. hun selv er ikke 100% vågen, men vi andre er jo), "møffer" rundt og småpiver eller smågræder. Man kan høre, at hun prutter mange gange i løbet af natten (ingen afføring, kun luft), og det ser ud til at det generer hende meget.
Det urolige starter efter 1-2 timers søvn for hende, som jo så lige passer med, at vi selv går i seng :-(
For tiden er der ingen af os, der får nogen nævneværdig søvn.
Jeg har forsøgt at give hende Mylikon dråber, men ærligt talt har jeg aldrig set nogen særlig effekt ved dem. Heller ikke dengang i kolik-tiden.
Jeg forstår ikke hvorfor disse problemer er opstået her for nogle uger siden - hvis maven generelt var et problem, så skulle problemerne jo have været der hele vejen igennem. I tiden fra 4-7 mdr. sov hun bare vidunderligt!
Hun virker ikke sulten, hun virker heller ikke som om, at hun har store problemer med at jeg ikke er i synsfeltet. Jeg er stadig hjemme hos hende.
Jeg håber selvfølgelig at du kan give mig årsagen, og naturligvis også det endegyldige svar på, hvad jeg kan gøre så vi alle kan få mere nattesøvn :-)
Mange tak for svar.
Med venlig hilsen
Merete