Brev:
Klar til dagpleje og sove i barnevogn/tremmeseng
17. september 2013
Alder:
7 mdr.
Klar til dagpleje og sove i barnevogn/tremmeseng
Hej Helen.
Det kører derudaf med sove/mad plan. Jeg synes vores datter hele tiden udvikler sig ifht at spise nye ting, nogle dage mere end andre. Hun har nogle gange kastet op da der er røget bidder af noget hun sutter på med ned. Er det normalt i starten eller skal vi holde lidt igen med det grove og det hun gumler på (rugbrøds bjælker, rød peberfrugt osv) Synes det kan være lidt svært at holde tidsrammen ifht spisetidspunkter og puttetidspunkter, da hun nogle dage vågner kl 5.00 og andre kl 6.30.
Men jeg skriver til dig, da vi her hjemme er kommet lidt fra at bruge vores barnevogn og selvfølgelig ønsker at bruge den ihvertfald til middags luren. Det gik for det meste fint hen over sommeren, hvor hun nogle dage sov 1 1/2-2 timer i den til middag. Jeg vuggede hende i mine arme og lagde hende i. Hun sover ikke ved at man triller en tur med den). Men så var vi på en lille ferie hvor hun sov lidt inde pga varmen og derefter en mega forkølelse hvor hun sov i sin tremmeseng. Så nu har hun sovet i tremmesengen siden og får da også nogle gode lange lure her, men det kunne da være skønt at øve lidt til hun skal i dagpleje og jeg kan få lidt fra hånden inde i huset når hun sover ude (støvsuge osv). Hun sover måske bedre i sin tremmeseng da der er ro og ingen motorcykler osv;o).
Men, hvordan får jeg hende til at vænne sig til barnevognen igen (hun sparker ofte sin dyne af- har tænkt på at købe en voksipose).. Kan jeg putte hende i voksiposen og derefter op i barnevognen?
Jeg er ret sikker på at hendes dagpleje putter hende i barnevognen direkte og hun skal lære at sove selv. Kunne bare godt tænkte mig at milde den overgang til dagplejen, så hun ikke skal ligge og skrige sig selv i søvn. Og tænker det bedst kan gøres ved at forberede os lidt her hjemme. Det skal siges at hendes dagplejer virker utrolig sød, men tror ikke der er plads til diverse putte ritualer/ vuggen osv. ;o).
Når jeg sætter hende op og går en tur med hende virker hun meget nysgerrig og vil kigge og lege og er super glad for sin barnevogn, men virker ikke specielt træt.
Hvorfor er det godt de sover ude i deres barnevogn? Er det den friske luft? Nogle gange blir jeg så frustreret, at man har brugt evigheder på at putte og hun derefter vækkes af en motorcykel, lastbil, græsslåmaskine.
Jeg glæder mig til at høre fra dig.
Venlig hilsen
A :o)