Brev:
Amning og gråd - 3 mdr.
10. november 2004
Alder:
3 mdr.
Amning og gråd - 3 mdr.
Så er vi her igen...
Min søn på 3,5 måned lader til han trives. Han vokser og tager på som han skal, men jeg har store problemer med amningen.
Det startede for ca. 1 måned siden ved aften amningerne, men nu omfatter det alle amningerne, på nær tidlig morgen og nat.
Når jeg ligger ham til sutter han mellem 10 sek. og 2 min, hvorefter han trækker hovedet væk og begynder at skrige. Jeg trøster ham, holder en pause og forsøger så igen.
Det kan vi så få en hel det tid til at gå med. Jeg ammer ham med ca. 2-4 timers mellemrum.
Mit bedste bud er at jeg hele tiden rammer ind i de tidspunkter hvor han er blevet for træt, og derfor ikke orker at skulle arbejde for føden. Om morgenen er han frisk og udhvilet og spiser gerne. Om natten er han søvndrukken og SULTEN.
Jeg synes det er helt enormt frustrerende, og har overvejet at stoppe med amningen, og istedet give ham flaske hvor mælken flyder hurtigere igennem. Har forsøgt et par gange med flasken, med lidt blandet held.
Er bange for at komme ind i en ond cirkel (måske er jeg allerede det?!) hvor han forbinder spisningen med noget dårligt.
Og så lige et par bonusspørgsmål: Han har været forkølet on/off i et par uger nu, og til tider virker det, som om han har lidt ondt i maven. Hans afføring er blevet grønlig, (ikke ulig tynd pesto), og han har afføring MANGE gange i løbet af dagen (plejer at have afføring 2-3 gange dagligt) og jeg vil gerne vide, om dette er normalt og går over igen, eller bare er naturligt for hans udvikling og alder ?
Har har som det fleste udviklet en favoritside. Som følge heraf, bruger han kun hans venstre hånd. Vi forsøger at tvinge han til at vende hovedet til den anden side (placering af legetøj, lys, samtale osv.), men det lader ikke til at have den store virkning. Er det noget der vil få betydning fremover, eller vil det rette sig med tiden?!
Vi ser frem til dit (altid gode) svar... :)