Brev:
Hvornår er en baby gammel nok til at falde i søvn selv?
11. november 2004
Alder:
1 mdr.
Hvornår er en baby gammel nok til at falde i søvn selv?
Hej igen!
Så har jeg atter et spørgsmål. Om aftenen/natten kan min lille søn på knap 6 uger kun falde i søvn enten ved brystet (virker kun en gang i mellem) eller ved at blive vugget i slyngen. Om dagen vugges han i søvn i slyngen (og sover i slyngen da han ofte vågner hvis vi lægger ham fra os om dagen) eller falder i søvn når jeg går tur med barnevognen.
Hvornår er han stor nok til at vi kan prøve at få ham til at falde i søvn selv ved at blive lagt i seng? Vi har prøvet et par gange om aftenen når han er blevet ammet og er døsig at lægge ham i liften, give ham sutten og sige godnat, men der går ikke lang tid inden han begynder at græde og næsten er utrøstelig og så er det kun slyngen der dur!
Er det ok ind til videre at bruge slyngen på denne måde og hvornår skal vi i så fald prøve at stoppe med dette for ikke at skabe nogle dårlige vaner?
Tak for nogle altid gode svar!
Med venlig hilsen K