Brev:
Sengevæder på 3,5 år
12. november 2004
Alder:
3 år, 6 mdr.
Sengevæder på 3,5 år
Kære Brevkasse
Min søn på 3 år og 8 måneder tisser i sengen om natten, og jeg er bekymret for, om vi har smidt bleen for tidligt. Men hvad gør vi så? Den skal jo ikke på igen, eller hvad?
Teo begyndte på vores initiativ at gå uden ble om dagen, da han var næsten 3 år. Det gik ganske hurtigt med at "blive renlig", og han har sjældent uheld. Han sov stadig med ble om natten. Et halvt år senere sagde han selv, at han gerne ville begynde at sove uden ble, og den chance greb vi naturligvis. (Vi har aldrig presset ham til noget, og jeg var parat til at lade ham sove med ble til 6 års alderen om nødvendigt).
I starten gik det også fint, men efterhånden er det blevet sådan, at han tisser i sengen hver anden nat. For at undgå det, vækker hans far ham ved midnat og tager ham med på wc, og så vækker vi ham igen 6.45 - lidt før han egentlig ville vågne.
Det lykkes på den måde at undgå mange "uheld", men hvis vi ikke gør som beskrvet, tisser han næsten med garanti i sengen.
Jeg vil da gerne blive ved at vaske lagener, men spørgsmålet er, om der er noget, vi kan gøre ved det?
Venlig hilsen
Neel