Svar: Vil ikke spise kød og fisk
11. november 2004
Alder:
19 mdr.
Hej med dig
Med den alder din søn har er det vigtigt at bibeholde hans lyst til at spise og derfor ikke tvinge ham til store mængder kød. Det er fortsat en god idé at tilbyde det, men han skal have lov til at selvregulere, så lysten vedbliver at være der.
Kødpålæg på rugbrødet er godt og det kan jo varieres meget. Med den alder han har, kan han spise den samme mad som I andre. Hvis I spiser meget 'moderne' hjemme hos jer, kunne det være en god idé at forsøge med de lidt mere gammeldagsretter, som mange børn rigtig godt kan lide.
Det kan være 'boller i karry', medister, suppe med kødboller, kogt hamburgerryg, flæskesteg, kyllingelår, grydesteg, millionbøf (+ kartoffelmos).
Med hensyn til fisk, så holder mange børn af at spise rejer, muslinger, krabbe, makrel i tomat. Du kan også købe sildepostej, rognpostej og lignende til rugbrødet.
God appetit fortsat.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske