Brev:
Er det tænderne der generer?
11. november 2004
Alder:
6 mdr.
Er det tænderne der generer?
Hej Helen
Om en uges tid er min datter 6 mdr. Da hun var 5 mdr fik hun sin første tand og i løbet af en uge kom den næste. Vi kunne ikke mærke nogen forskel på hende og vi fandt kun ud af det ved at hendes far mærkede "noget".
Nu er det så blevet lidt anderledes. Jeg ved ikke om der er flere på vej (men det er der jo nok), men hun er blevet sådan ret tvær og hun pludrer heller ikke rigtig. Det er mere nogle presselyde af irriteration og der er ikke rigtig noget der passer hende.
Før kunne hun ligge og sige de sjoveste lyde med legetøj i hånden (når det ikke er i munden), så meget at det var ret svært ligsom at føre en dialog med hende;-) Det skal siges at hun før har holdt pause i pludren pga at vi var lidt stresset herhjemme, men situationen er helt anderledes.
Vi smører hende nogle gange med der på recept, men det er altså ret svært og jeg kan ikke helt finde ud af om det virker. Du har tidliger skrevet til en anden at man kan prøve med at stykke agurk. Er det noget jeg kan prøve?
I går ville hun næsten heller ikke spise hverken grød, mos eller nan1. Kan tænderne virkelig genere så meget? Og hvordan får jeg hende til at pludre igen?
Når hun ligger og leger så virker hun enorm ivrig/manisk med hænder løftet og benene op fra gulvet. Er det meget normalt?
Det er som hun venter noget vildt spændende!
Jeg håber du kan hjælpe med lidt gode råd igen.
Venlig hilsen Camilla