Brev:
Nedtrapning amning/optrapning mad
19. oktober 2013
Alder:
7 mdr.
Nedtrapning amning/optrapning mad
Hej Helen
Jeg har netop oprettet mig som medlem, da vi herhjemme er noget i tvivl om, hvordan vi skal gribe hverdagen an, når jeg starter på arbejde igen fra januar.
Jeg har meget vekslende arbejdstider og har hver uge en aftenvagt, hvilket forhindrer mig i at amme ham til natten den aften. Jeg tænker umiddelbart, at det vil lette vores hverdag, hvis jeg ikke ammer længere, når vi når januar.
Vores dreng på 7 måneder har følgende dagsrytme (mere eller mindre):
Ammes én gang om natten - typisk mellem 03-04.
Ammes to gange inden formiddagslur - typisk ved 10 tiden.
Vågner og får grød + vand af kop
Ammes to gange inden eftermiddagslur
Vågner og får grøntsagsmos, vand af kop, agurkstave (hvis hans eftermiddagslur har ligget tidligt på eftermiddagen ammes han ca. en time inden mos)
Ammes 1-2 gange inden vi lægger ham i seng mellem 19-20.
Ammer jeg ham ikke rigeligt i forhold til hans alder? Vi må skulle nedtrappe amningen og optrappe med rigtig mad - korrekt? Men hvordan griber vi det an? Hvilken amning skal ud først og hvad skal det erstattes med? Og er mit ønske om at have stoppet amningen til januar realistisk?
Med venlig hilsen
Randi