Brev:
Baby har svært ved at falde i søvn
22. oktober 2013
Alder:
2 mdr.
Baby har svært ved at falde i søvn
Hej Helen
Jeg har mange gange fundet hjælp i din brevkasse og har nu endelig fået meldt mig ind. Jeg har mange spørgsmål, men tager lige et ad gangen :)
Jeg har en datter på 11 uger. Det er bestemt ikke en dans på roser at blive mor. Fødslen var ekstrem hård og hun er meget utilpas. Hun skriger højt og går fra at være glad til at være koksrød i hovedet på ingen tid. Hun har et voldsomt temperament sagde de inde på børneafdelingen (vi var indlagt i fem dage, for at finde ud af om der var noget med hende, men de fandt ingenting). Hun er rigtig svær at læse hvornår hun er sulten og træt, og derfor er jeg bange for, at jeg ofte kommer til at putte hende for sent. Jeg har prøvet at læse mig frem til, hvilke signaler jeg skal være opmærksom på, men synes ikke hun sender tydelige signaler. Sp og sygeplejesker på børneafdelingen har også svært ved at læse hende.
Mit spørgsmål går på putning til nat. Jeg putter hende ved 22-tiden for at markere at det er ved at være sengetid (det har jeg læst er en god ide). Desværre sover hun ofte først vd 23.30 tiden. Det skal siges at vi har en slyngevugge hun bliver puttet i. Den sidder jeg så og vipper i den tid. Hun skifter mellem at græde, guffe sut og smide den ud og klynke, så jeg skal give hende den igen. Jeg er ved at være frustreret over det skal tage så lang tid, og nu har jeg så lige læst at baby må ikke ligge så længe i sengen uden at sove, for så kan det blive et sted for søvnløshed. Hvis jeg tager hende op skal jeg gå rundt med hende på armen, hvis jeg sætter mig ned begynder jun at græde/skrige. Jeg aner ikke rigtig hvad jeg skal gøre.
Hilsner en frustreret mor.