Brev:
Plads til flasken
23. oktober 2013
Alder:
6 mdr.
Plads til flasken
Hej Helen.
Min dejlige dreng bliver 6 måneder på mandag og så skal man jo til at spise noget mere. Han får flaske og har den sidste måneds tid fået grød, grøntsagsmos og frugtmos et par gange om dagen. Jeg har dog holdt lidt igen med mængden fordi jeg vil være sikker på at han ikke spiser sig så mæt, at han ikke vil have flasken.
Det er nemlig derfor jeg skriver til dig. Han er lidt en bølle hvad det angår, for man skal godt nok kæmpe for at få ham til at drikke mere end 85 ml.
Du får lige en plan over vores dag (er selvfølgelig ikke ens hver dag
20.30 flaske, hvor han tager ca. 200 ml og puttes til natten
03.00 flaske ca 150 ml ( tidspunktet varierer og det er ikke hver nat han får noget)
06.00 flaske ca 85 ml ( vil ikke have mere, heller ikke hvis han ikke har fået noget siden 20.30)
8.00 grød ca 1/2 dl
9.00 flaske ca 150 ml (forskelligt) falder i søvn hos mor og puttes ud i barnevognen
11.30 grød
13.30 flaske ca. 150 ml (forskelligt) falder i søvn hos mor og puttes ud i barnevognen
15.30 frugtmos og vil meget gerne give ham en flaske, men den har ingen interesse
18.00 flaske ca 150 ml (forskelligt) falder i søvn hos mor og puttes ud i barnevognen
- og så puttes han til natten med en flaske omkring kl. 20.30
Som du kan se, får han ikke super meget mælk, men det er rigtig svært at få mere i ham. Det eneste tidspunkt hvor han tager mere end de der 85 ml er lige inden hans lur. Det er dog også begyndt at blive lidt en kamp og det hænger jo nok sammen med at han får mos/grød når han vågner fra lur.
Hvordan skal jeg lave plads i den lille mave til både mad og mælk?
Håber du kan hjælpe mig med nogle ideer. Og hvad er det lige man skal servere for en lille mand på 6 måneder?
Venlig hilsen
Lene