Brev:
Ked af det, og hysterisk når hun skal sove
23. oktober 2013
Alder:
4 mdr.
Ked af det, og hysterisk når hun skal sove
Hej Helen,
Tak for en dejlig postkasse :)
Min datter på 4,5 mdr har altid haft svært ved at sove om dagen - men den sidste 1,5 mdr har været et mareridt mht søvn.
Hun har siden hun var 9 uger sovet igennem om natten, dvs kl 19-19.30 til kl 6-7, uden opvågning eller flaske, og hun faldt selv i søvn i sin vugge både om dagen og natten.
Men de sidste 6-7 uger har været utrolig hårde mht søvn. Hun sover 30-40 min, 3-4 gange om dagen. Derudover skal jeg kæmpe med at få hende til at sove.. Vi kunne længe ligge hende i vores favn, og så vugge hende lidt, men det duer heller ikke mere.
Vi har forsøgt med faste putteritualer, og vi synger en bestemt sang og så får hun en flaske, både om dagen og om aftenen.
Vi har også forsøgt at bruge barnevognen til at putte i, men som det er nu så bliver hun fuldstændig hysterisk så snart hun rammer madrassen i både barnevognen og tremmesengen.
Jeg er der hvor jeg ikke aner hvad jeg skal gøre mere, og håber du kan komme med et godt råd til hvordan jeg nemmest får hende lagt og får hende til selv at falde i søvn selv.
Hilsen
Sascha