Brev:
Mad om natten - 10 mdr.
29. oktober 2013
Alder:
10 mdr.
Mad om natten - 10 mdr.
Kære Helen
Vores datter er nu 10 1/2 måned, og jeg stoppede med at amme om natten for en måned siden.
Jeg ammer hende om aftenen inden hun skal sove som det eneste.
Hun spiser rigtig fint. Hun er en stor pige, og har en stor appetit.
Men nu til problemet. Lige da jeg stoppede med at amme, gik det egentlig fint med at få hende til at sove når hun vågnede om natten, men de sidste to uger er det blevet værre og værre. Min mand fandt den, på tidspunktet, fantastiske løsning at give hende noget at spise. Efter ca. To bidder frugtstang kunne vi lægge hende ned igen. Men det har eskaleret og nu vågner hun stort set samme tid, 04.30, hver nat og skal spise en halv figenstang eller mere for at falde til ro igen.
Hvordan kommer vi ud af denne vane? Vi synes begge det er svært at fornægte hende mad, når hun nu så tydeligt viser at hun er sulten. Både fordi vi ikke synes hun skal være sulten og fordi vi gerne vil anerkende den begyndende kommunikation. Men hun skal jo ikke spise kl. Halv fem hver nat.
Vi har prøvet at give hende ekstra meget mad om aftenen, hvilket ikke rigtig gør nogen forskel. Vi har også prøvet at ændre på hendes kost så vi er sikre på det er noget tungt hun får om aftenen. Men med samme resultat. Vi har prøvet med vand i stedet, men det afviser hun blankt.
Hun er en bestemt lille dame og hun giver os ikke ro før hun får sin figenstang.
What to do?
Eva