Brev:
Sov nu... bare 5 timer i streg!
29. oktober 2013
Alder:
7 mdr.
Sov nu... bare 5 timer i streg!
Hej Helen,
Efter flere år vender jeg tilbage med et spørgsmål. Denne gang er det dog om vores skønne længeventede lillesøster. Hun er en helt fantastisk glad og dejlig tøs, der ligner hendes søster helt vildt. Ikke kun på udseende, men også motorisk. Hun vil lige som storesøster frem i verden. Og kan nu i en alder af lige 7 måneder rejse sig, gå langs ting, har kravlet i to måneder og spiser kun mad i bider.
Hun vil dog i modsætning til storesøster gerne bruge sut, så alle lure og natputning foregår ved, at man lægger hende, sige sov godt og går... og så sover hun! Fantastisk!
Hun sover 3 timer til formiddag og 2 timer til eftermiddag, sådan ca. Og det har hun gjort, siden hun har været omkring 2 måneder. Og så kommer hun i seng kl. 19. Det er altsammen så skønt... og nu kommer det! Hun vågner hele natten! Maks søvn i streg er 3 timer. Hun får flaske (180ml), inden hun bliver lagt. Den bliver givet i stuen. Hun kommer op i seng, bliver lagt med sut og så sover hun. Oftest til kl. 22, og så får hun en flaske 180 ml. Og så vågner hun mellem 3-8 gange, inden kl. 5 hvor hun får en flaske (150 ml), og står op kl. 6-6:30. De fleste opvågninger kræver bare lidt kælen og en sut. Men nogle nætter vågner hun hvert 20 min., og så kapitulerer jeg og giver en flaske kl. 2-3, og så sover hun måske til kl. 5/6. Men hun sover ikke mere end de der 3 timer.
Hvorfor? Synes vi gør alting "rigtig". Hun falder i søvn selv, hun kan puttes uden sut (hun kan selv tage den i munden, hvis det er). Hun kan umuligt være sulten, hun spiser meget mad i løbet af dagen, og hun spiser sjældent flaskerne op.
Hendes øre er tjekket, og der har været væske i mellemøret, men det er væk. Hun sover dog eleveret stadigvæk med hovedet.
Har hele tiden sagt, at når hun sover igennem, så er hun det letteste barn i verden...- når hun sover igennem, ja altså bare 5 timer er fint!
Hjælp...hvorfor vågner hun hele tiden?
Bedste hilsener
moderen til nu to snoaber