Brev:
Sover ikke meget
29. oktober 2013
Alder:
4 mdr.
Sover ikke meget
Hej Helen.
Nu har jeg brug for hjælp igen.
Vores søn på 4 mdr, er født til tiden, ingen problemer. Han vejer nu 7,5 kilo og er ellers en mild og glad dreng. Han bliver ammet og er blevet det hele tiden. Jeg er så småt begyndt på grød nu i håb om at vi kan få ham til at sove mere. Vi har ellers haft en god rytme men den sidste mdr. er det bare gået rigtig skæv og jeg synes det er ved at være rigtig hårdt. Hans døgn ser sådan ud.
Det skal lige siges at jeg har rigtig meget mælk, når han spiser fra højre løber det fra venstre og omvendt. Hans afføring er meget eksplosiv og til tider lidt slimet.
Vågner ca kl 7. Ammes
kl. 9 Ammes puttes til formiddagslur sover max 45 min.
Kl. 11.15 får lidt tynd majsgrød med lidt æblemos + ammes.
kl. 12 ca. bliver puttes til middag sover max. 1 ½ time. Vågner og ammes.
Ammes lidt imellem
kl. 16.30 puttes til sen eftermiddag sover 20- 30 min max.
kl. 19 ammes puttes til nat.
kl. 22 ca. ammes.
Sover så til kl 01 ca og er derefter vågen hver anden time for at få bryst.
Jeg synes vi har prøvet meget. Vi har rykket hans tremmeseng over i hjørnet af soveværelset så han ikke sover lige ved siden af mig.
Vi sørger for han ikke har det for varm osv.
Har tænkt på om han måske bliver puttet til nat for tidligt men han falder jo i søvn omkring kl. 19. Ved ikke hvad vi kan gøre for at få ham til at sove lidt mere.
Med venlig hilsen
Anne Mette