Brev:
Skemad - hvornår på dagen
30. oktober 2013
Alder:
5 mdr.
Skemad - hvornår på dagen
Hej Helen
Endnu en gang tak for en god brevkasse, det er altså bare fantastisk :-)
Jeg har lige et spørgsmål til dig ang. skemad.
Vi er jo gået i gang med Lukas, som er 5 mdr, og det går så fint. Men jeg kunne jo godt tænke mig, at skemaden lige som gjorde, at han fik lidt mere rytme ind i sin dag. Han sover alt fra 30 min til 2 timer om dagen, og ja, det gør jo det lidt svært at få en fast rytme.
Jeg har gjort det, at han får skemad, når han vågner efter formiddagslur ca. kl 10-11 efterfulgt af vand på kop og så lidt mælk (ofte har han ikke plads til mere end 100 ml).
Men hvis han fx sover 1,5 time, jamen så er han jo sulten og skal egentlig have sin flaske. Og så synes jeg, at der går kuk i det, hvis han kun spiser 100 ml. mit spørgsmål er så:
Bør jeg give mælk først, når det passer med, at det er tid efter hans lur og så vente lidt måske en time og så give ham skemad.? Ja, jeg kan jeg ikke rigtig finde ud af det, for så kommer der jo ingen rytme ind.
Eller skal jeg bare holde fast i, at han får skemad, når han vågner, drikker det mælk han kan og så prøver at give ham resten, når han skal sove igen (100 ml)?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Kristina