Brev:
Falde i søvn om dagen/aftenen
30. oktober 2013
Alder:
5 mdr.
Falde i søvn om dagen/aftenen
Hej Helen
Jeg sender dig lige et spørgsmål mere, da jeg kan se, at du gerne vil have spørgsmålene i forskellige kategorier hver for sig.
Min søn har egentlig fra starten haft lidt svært ved at finde en god soverytme. Det er dog begyndt at blive bedre. Han har været vågen ca. 2 timer og så skullet puttes igen. Hvor han så har sovet fra 45 min til nu heldigvis 1,5-2 timer af og til. Så der er bedring at spore. :-)
Men her på det sidste har vi haft rigtig svært ved at putte ham, både dag og aften. Vi prøver at putte hverken for tidligt eller sent og har kigget efter alle tegnene - som du også beskriver i din bog.
Men han skriger så snart han får flasken i munden (han får en lille puttetår) og kører sig selv mere og mere op. Det eneste der hjælper er, at jeg/vi går rundt med ham over skulderen og siger shhh, nååå. så så. Og så falder han gerne i søvn = kollapser nærmest, efter 5 min. Det samme er tilfældet om aftenen, når han skal puttes til natten, her kan vi risikere, at han ikke en gang vil tage sin aftenflaske.
Vi er lidt i vildrede for det har kørt så godt med puttetåren og så i barnevognen/tremmeseng.
Altså skal jeg prøve at putte ham efter 1,5 time? Men så føler jeg bare, at jeg putter ham inden han er træt. Han bliver jo puttet, når har har gabt et par gange, gnider øjne og ser træt ud. Og 1,5 time er jo altså heller ikke meget at være vågen ad gangen. Og det er det samme om han har sover 45 min eller 1,5 time :-(
Når han er vågen, er han en super glad og meget aktiv dreng, som bruger sig selv rigtig meget motorisk. Triller og er begyndt at krybe baglæns.
på forhånd tak
Med venlig hilsen
Kristina
What to do, har du nogen forslag?