Brev:
Min søn bider i dagplejen
18. november 2004
Alder:
18 mdr.
Min søn bider i dagplejen
Hej Helen!
Selv om jeg læser, at mange børn bider, og der er en årsag til denne, er og bliver jeg fortsat frustreret.
Vores søn er snart 1½ år og kan en del ord og forstår meget. Men men men vores dagplejemor nærmest skælder mig ud, fordi min søn har bidt en af de andre børn IGEN. For det meste er det, når han har det dårligt (træt, tænder mm), så kan han godt blive irriteret - som jeg læser ham. Han kan også være overglad, så han ikke kan styre det, men det er vist mest, når han er gal. Han bider sjældent herhjemme eller nogle af hans små venner, når vi er i nærheden. Vi er der jo også med det samme og stopper ham.
Dagplejemoderen siger, at hun ikke ved, hvad hun skal gøre (hun har 20 års erfaring), så jeg undres, hvis han er den eneste, hun har haft problemer med.
Hun har forsøgt at sætte ham op i en stol, så han ikke kan nå de andre. Eller også giver hun ham bare sutten (selv om vi er imod, at han render rundt med den), for det er jo så nemt...
Hvis du aner en negativ energi herfra, er det helt rigtigt. Jeg ER frustreret - men jeg kan ikke trylle. Derfor må jeg høre, hvad du har af gode råd, jeg kan give videre. For alt det jeg har læst er forsøgt - tilsyneladende! Hjæææææææææææææælp!
På forhånd tak.
Mange tanker
Hanne