Brev:
Ammeproblemer 4 uger
19. november 2004
Alder:
1 mdr.
Ammeproblemer 4 uger
Jeg har en søn på 4 uger, og vi har siden start haft problemer med amningen. Han sutter dårligt, har meget yderligt fat. Han har fået klippet tungebåndet, da det var for kort. Jeg kæmper med at få ham til at tage ordenligt fat. Ofte lykkedes det i starten, men han bliver hurtigt slap i læberne, og begynder at sutte forkert. Jeg har prøvet alle mulige ammestillinger.
Han har meget luft i maven, han får mylicon inden hvert måltid. Det har nogen effekt. Nu har jeg så lagt mærke til at når han får D-dråber (dem med kokusolie) så gylper han meget bagefter og er meget urolig. Har det nogen sammenhæng.
Jeg har flere gange overvejet at give ham erstatning som suplement. Har også prøvet, men han vil overhovedet ikke have det.
Han bliver ammet ca. hver anden time døgnet rundt. Det er jeg ved at være rimeligt træt af. Men han er sulten. Han spiser meget lidt af gangen, falder hurtigt i søvn, så det er svært at få ham til at spise mere. Det er umuligt at holde ham vågen.
Jeg har prøvet at holde ham hen sådan så der gik 3 timer mellem måltiderne, men det er under store protester fra hans side.
Min mand og min mor har også forsøgt, og vi har forsøgt med sut, men også uden effekt.
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, eller om jeg kan gøre noget. Men jeg skriger snart efter mere end 1,5 timers søvn i træk.
Han er født 4 dage over termin, vejede 4450 g og 5000 g da han var 14 dage gammel.