Brev:
8,5 mdr. og vil ikke spise
21. november 2004
Alder:
8 mdr.
8,5 mdr. og vil ikke spise
Hej igen Helen
Jeg har før skrevet til dig angående min datter, som har været meget uvillig til at spise mad. Hun foretrak brystet.
Jeg fik hjælp af min mor i en uge ( jeg bor i udlandet ), og hun fik det vendt, så min datter spiste nogenlunde. Ikke store portioner, men sådan ok. Hun blev så ammet et par gange om dagen og aften/nat.
Nu er problemet at jeg var på ferie med hende en uge alene, og i den uge blev både hun og jeg syge, og jeg havde ingen aflastning om natten. Hun vågner stadig en del, men får almindeligvis ikke bryst efter 23. Nu har hun også fået 2 tænder og lider en del under det, specielt om natten.
Jeg orkede ikke, at tage kampen op - og gav hende bryst om natten. Det førte til, at hun jo ikke ville spise mad om dagen. Lidt, hvis det var andre end mig som gav, men slet ikke, hvis jeg forsøgte mig.
Jeg lider pt. af en depression, som blandtandet er opstået af mangel på søvn, overskud og af en følelse af ikke at have klaret moder-rollen godt nok. Jeg starter om kort tid med psykolog-hjælp. ...
...
Jeg er meget, meget træt af at amme, fordi det hver gang minder mig om, hvad jeg ikke har kunne få til at fungere; nemlig, at min datter burde spise mad.
Nu er min datter så holdt op med maden .... igen.
Mine spørgsmål er:
Hvor meget har hun brug for at blive ammet efter sengelægning kl. 20 (om natten) ?
Hvor meget om dagen?
Hun skriger af sult/efter brystet, men vil ikke spise mad. Hvordan putter man et træt og sultent barn om dagen?
Handler det om at se nogle dage an med gråd, og håbe på at hun fanger beskeden om at det er slut med brystet?
Skal hun have mme, hvis jeg stopper med at amme, når hun er 9 måneder?
Jeg tror, at hun ikke forstår, at hun nogle gange kan få bryst og andre ikke, og det giver jo heller ingen logik, med mindre man ser på den store helhed.
Tilslut skal lige nævnes at hun ikke har taget væsentligt på de sidste måneder, men havde også en kanonstart, og har stadig gode elastikker.
Jeg håber, at du vil svare mig endnu engang.
Mange tak for en god web-hjælp :)
Med venlig hilsen
Lene