Brev:
Sove om aftenen
3. januar 2014
Alder:
9 mdr.
Sove om aftenen
Hej Helen.
Jeg har et problem ang. at få min datter på 9 måneder til at falde i søvn om aftenen.
Om dagen sover hun formiddagslur ved 8.30 tiden og en eftermiddagslur kl ca. 12.30 i barnevognen. Der er intet problem med at få hende til at sove. Hun går i dagpleje og der begyndte hun, da hun var 5 måneder uden problemer.
Hun bruger ikke sut eller tager sutflaske. Hun kan drikke af kop og jeg ammer hende sen eftermiddag ca kl 17, da hun bliver lidt træt og pylret.
Siden hun var 6 måneder, har hun kun kunne falde i søvn ved at jeg ammer hende. Jeg har så kunne ligge hende i sin egen seng og hun sov videre. Hun har så vågnet ca 1 time senere for enten at bøvse eller blive ammet igen. Så har hun godt kunne sove til 1-2 stykker og så blive ammet igen, for at sove igen. Hun vågnede så igen kl ca 5, hvor jeg tog hende over til mig inden vi står ved 6 tiden.
Men i julen har hun været syg, så hun har ligget hos mig hele natten. Der kan hun sove hele natten uden at blive ammet, men jeg ligger ikke specielt godt, selvom vi begge sover.
Jeg vil derfor gerne bede om råd til, hvordan jeg kan få hende til at falde i søvn uden at blive ammet. Jeg har prøvet at amme hende først og mens hun er vågen, ligge hende i sin egen seng. Men hun bliver meget gal eller bliver helt frisk og ligger og leger indtil jeg ammer hende og hun falder i søvn.
Hvad skal jeg gøre om natten når hun vågner og kun kan falde i søvn ved at blive ammet? Jeg håber snart hun kan sove igennem, så vi alle er friske dagen efter.
Hilsen Louise