Brev:
Bider og slår, når vi hygger
3. december 2004
Alder:
17 mdr.
Bider og slår, når vi hygger
Kære Helen
Jeg har en dejlig søn på 17 mdr. han bider og slår, ikke når han er vred, men når vi hygger os allerbedst. Jeg ved at en del af det blot er fordi han ikke ved hvad han ellers skal gøre (selvom han både med hund og legekammerater bruger ae a, og aer dem pænt). Samtidig når vi fortæller at det vil vi ikke have, og enten viser ham ae ae eller sætter ham fra os, griner han, løber hen til os og slår igen.
Han bliver passet hos mine forældre (førtidspensionister), ca 15 timer ugentligt, hvor han er i legestue ca havldelen af tiden i selskab med min mor. Ellers er han hjemme hos mig. Jeg har prøvet at udsætte alt det "kedelige" (rengøring, tøjvask ect) til han sover, således at han til enhver tid, han ønsker det, kan få min fulde opmærksomhed. Han er meget aktiv og vil det meste af tiden ikke have at jeg blander mig i sin leg (og så længe han ikke gør noget han ikke må eller udsætter sig selv for fare, får han lov at lege selv).
Han kommer selv hen med en bog eller ligende, for at læse eller hygge og så pludselig kommer der et slag, eller flere hvis jeg ikke når at stoppe ham, og nogle gange bider han. Det er så slemt at hans far som vi kun ser i week-enderne, er blevet bange for ham, på den måde at hvis han rækker efter ham for at kramme, kniber far øjene sammen i frygt for et slag og generelt er far blevet meget usikker på alt hvad han foretager sig med sin søn.
Hvad i alverden stiller jeg op?
Mange hilsner
Dorte