Brev:
Flaskesupplement?
27. november 2004
Alder:
2 mdr.
Flaskesupplement?
Hej Helen
Så har vi atter brug for dine altid gode råd. Jeg har en super dejlig lille dreng på nu 8 uger. Han har de sidste 3 uger kun taget 300 gram på i alt.
Hans fødselsvægt var 3800 gram og han var 55 cm lang. Nu er han 60 cm og vejer 4800 gram.
Jeg synes ikke 300 gram på 3 uger er særlig meget og jeg er begyndt at spekulerer på om han mon får mad nok. han ammes efter behov. En typisk dag kan se sådan ud:
Kl. 01.00 - ammes på begge bryster (25 - 30 min. i alt)
Kl. 04.30 - ammes på begge bryster (25 - 30 min i alt)
Kl. 08.00 - ammes på begge bryster (40 - 60 min)
Kl. 10.00 - ammes på begge bryster (25 min)
Kl. 13.30 - ammes på begge bryster (40-60 min)
kl. 16.00 - ammes på begge bryster (40 -60 min)
kl. 18-21.00 - småammes med korte mellemrum indtil sengetid og så igen kl. 01.00
Jeg synes han spiser fint, men han kan også godt lide at hyggesutte. Han er meget aktiv i sine vågne perioder. Ikke noget med at ligge stille og kigge. Der skal helst bæres rundt og kigge på ting. Da han var 5 uger vendte han fra mave til ryg og han holder hovedet fint. Han har dog ikke særlig lange perioder uden utilfredshed/gråd. Efter amning er det max. 40 min.
Tror du han får nok mad eller skal vi begynde at supplere med flaske?