Svar: Efterfødselsreaktion og bør jeg gøre noget
28. november 2004
Alder:
12 mdr.
Kære Gitte
Du skal bestemt ikke være flov over det du har oplevet. Det har jo virkelig været en voldsom oplevelse og det er en fejl at du ikke er blevet tilbudt at tale med nogen om det. Det er rigtig godt at du kontakter mig nu:o)
Jeg synes du skal tale med en professionel, som kan hjælpe bedst muligt med dette. Du kan kontakte Gaia-instituttet, som rådgiver uanset hvor i landet man bor. Her er der forskellige muligheder og der sker ikke noget ved at du ringer, bare for at snakke lidt og høre hvad de siger. Du finder Gaia-intituttet i min linksamling.
Du kan også kontakte jordemoder Pia Hern, som er en af mine partnere. Hun har hjemmesiden mothernature.dk, som du finder under 'partnere' eller i medlemsklubben. Send hende en mail og fortæl at du er blevet henvist af mig, hun er vældig sød at snakke med og ved meget om efterfødselsreaktioner og det at have været igennem et traumatisk fødselsforløb, som man jo må sige at dit har været.
Tag derfor mod til dig og kontakt nogen for en snak. Det er ikke hverken dumt eller pinligt, men det er en rigtig god ting at gøre.
Sender dig et stort knus med på vejen:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske