Brev:
Hvordan får jeg min søn til at tage flasken?
29. november 2004
Alder:
4 mdr.
Hvordan får jeg min søn til at tage flasken?
Kære brevkasse
Tak for alle dine gode råd, vi har afprøvet dem alle og det virker til at fungere!
Så her er det næste vi gerne vil i gang med. Vores søn på snart 4 mdr. tager ikke flasken, når faderen giver den. Han er vores 2. søn, så vi har erfaring med at give flaske. Han leger med sin tunge omkring tutten på flasken, men vil ikke drikke af den.
Vi har nu prøvet i godt 3 uger, og vil gerne at vi kan overgive ham til mormor eller lign. om aftenen eller en babysitter. Eller for at han og jeg kan sove igennem om natten.
Men hvordan kommer vi videre derfra? Er det spørgsmål om tid?
Vi bruger Avent flaskerne. Han bruger også sut, men smider den ofte ud af munden igen. Vil kun have mor.
Hvor meget skal baby tage på om ugen? Han vejer nu 6,4 kg, og er 68 cm, er det ok?
Mange hilsner
Susanne Kellenærs