Svar: Sove på maven - 11 mdr.
29. november 2004
Alder:
11 mdr.
Kære Gitte
Hvis du har skrevet alderen korrekt 11½ mdr. så er der ingen problemer i at Nichlas sover på maven.
Risikoen for vuggedød er størst i barnets 5 første måneder. Herefter begynder de fleste børn at vende sig selv i søvne og man kan ikke vende dem natten igennem, de skal derfor have lov til at vende sig selv.
Nichlas er nu så gammel at det kan du ikke længere styre, han er motorisk så stærk at han kan sidde og vil nok også rejse sig op at tingene. Lad ham derfor sove 'uden din indblanding' så I alle kan få en sammenhængende søvn, det har både du og han brug for.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske