Svar: Vedr. Mad før middagslur
20. februar 2014
Alder:
9 mdr.
Kære Helle
Tak for dit brev:)
Hvis børn sover deres middagslur sent, så vil de ofte have brug for at få et mellemmåltid før middagsluren, så de både får frokost og mellemmåltid før de puttes til lur.
Alt efter hvor sent de så står op, så kan det være nødvendigt med et lille "før aftensmadsmåltid", så de også får et lille mellemmåltid inden de så skal spise aftensmad.
Hvis din datter spiser frokost kl 12 og først sover middagslur kl 15.30, så vil det være rigtig fint at give hende et lidt større mellemmåltid før hun puttes og så tilbyde hende lidt frugt eller lidt gnave grønt som før-aftensmad :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske