Brev:
Skemad og mme - 6 mdr.
21. februar 2014
Alder:
6 mdr.
Skemad og mme - 6 mdr.
Hej Helen
Min datter er 6 1/2 måned. Hun får skemad tre gange om dagen. Problemet er, at hun ikke vil drikke sin flaske mere. Dagen ser sådan ud:
Kl 5-6 drikker 180ml
Kl 8 havregrød med jordbærmos 1/4 dl vand af kop/tudkop
Kl 9.30 tilbudt flaske men afslår puttes derefter.
Kl 11-11.30 øllebrød med frugtmos 1/2 dl vand af tudkop
Inden middagssøvnen får hun tilbudt flaske men afslår. Puttes
Kl 14.30-15 en flaske og drikker 105ml
Puttes til den sidste lur kl 16-16.30
Kl 17.30-18 får grøntsagsmos eller kartoffelmos med grøntsager 1/2dl vand af tudkop
Puttes kl 20 får tilbudt flaske men afslår. Vågner kl 20.30 hvor hun får 150 ml
Så er det lidt forskelligt hvor mange gange hun vågner i løbet af natten. Nogle nætter vågner hun kl 1 og igen kl 6 og får 180ml hver gang. Andre gange vågner hun kl 3 og får 180ml og sover så til næste dag hvor hun får grød. De nætter hvor hun vågner to gange tænker jeg hun får nok mælk, men de dage hun lun vågner en gang drikker hun ikke mere om dagen og en enkelt gang er hun slet ikke vågnet i løbet af natten (kun for sut) og der er hun ikke mere sulten om morgenen.
Jeg synes næsten ikke jeg kan give hende mindre skemad. Hun spiser ikke meget i forvejen. Levner altid. Har prøvet mme af kop ved skemad men det vil hun ikke! Jeg ved at hvis hun får under 400ml mme skal hun have jern. Og i din bog har jeg læst at hun ikke må få mindre mælk end hun plejer, men jeg kan jo ikke tvinge hende. Hvis hun vågner tidligt af sin formiddagslur har jeg prøvet at give hende en flaske der. Men så vil hun ikke spise øllebrød senere.
Skal jeg springe et skemåltid over så hun får flaske istedet, eller er det fint nok som det er? Hendes afføring er mere fast. En enkelt gang kan det være næsten smulret når jeg tørrer hende. Det er meget sjældent rigtig hårdt. Hun har afføring ca 3-4 gange om dagen. Jeg synes egentlig det går ok, men hvad sker der når hun får mindre mme end hun plejer ud over at man skal være sikker på hun får væske nok?
Jeg sørger for hun får godt med vand.
Venlig hilsen
Linda