Brev:
Lære at falde i søvn - 9 mdr.
22. februar 2014
Alder:
9 mdr.
Lære at falde i søvn - 9 mdr.
Hej Helen.
Et spørgsmål om at falde i søvn; vores yngste datter, på nu 9 mdr. har fundet ud af, at hun kan rulle om på maven og rejse sig op, når hun ligger i sengen og skal falde i søvn. Dette synes hun naturligvis er fantastisk sjovt, og selv om hun burde være træt, så kan der godt gå længe med denne "aktivitet". Hun har kravlet i en måneds tid, og rejser sig gerne op ved alt hun kan holde fast i.
Hun bliver dybt frustreret, når jeg ligger hende ned på ryggen igen, og kæmper sig med det samme rundt, og op og stå.
Hvordan skal vi reagere på dette? Skal vi blive ved, igen og igen, at ligge hende tilbage til udgangspunktet, og "putte" hende tålmodigt? Eller skal vi tage hende op og forsøge at få hende til at falde i søvn i armene på os? Skal vi holde hende tilbage, så hun ikke kan rulle rundt (hun bliver dybt frustreret og skriger)? Eller... har du nogle gode forslag?
Mange hilsener herfra