Brev:
Gå på trapper, nødder og rosiner
30. november 2004
Alder:
17 mdr.
Gå på trapper, nødder og rosiner
Hej Helen
Min søn Emiel er nu næsten 17 måneder. Vi bor i et hus med 3 etager, derfor mange trapper. For en måneds tid siden begyndte Emiel selv, at kravle op af trapperne. Han syntes, at det var skægt. Dette varede desværre kun cirka 2 uger, så mistede han total interessen og siden da, har vi ikke kunnet lokke ham til selv, at kravle op af trapperne mere.
Jeg er gravid (i 24 uge) og syntes, at det er ret hårdt, at skulle bære ham op af trapperne. Derfor vil jeg gerne have, at han igen får interessen for selv, at kravle op. Har du nogle gode råd? Hvordan skal vi gøre det interessant og hvornår og hvordan skal vi lære ham, at komme ned af trappen igen, baglæns eller forlæns på rumpen. Vi har desværre nogle trapper med trappetrin der bliver smallere og smallere. Desuden er der ingen tremmer, at holde fast i.
Også lige et hurtigt spørgsmål omkring nødder. Jeg har hørt, at børn ikke må få nødder, da det kan udløse allergi. Hvor gamle skal de være før de må spise dem? Må de da heller ikke få pebernødder og marcipan til jul?
Jeg har også hørt, at børn ikke må få rosiner dagligt. Hvorfor kan jeg ikke huske. Hvis det er rigtigt, hvor ofte må de da få rosiner og hvor mange per gang?
Tusind tak for dine svar. Og en rigtig god jul.
Mange hilsner fra Dorthe