Brev:
Vågner meget tidligt - 4 år
24. februar 2014
Alder:
4 år
Vågner meget tidligt - 4 år
Hej Helen
Vores søn på 4 år vågner meget tidligt. Den sidste måned er han vågnet stort set præcist kl. 5.15 hver morgen og i nat kl. 4.15 - og så sover han ikke mere!
Vi har når han er vågnet kl. 5.15 givet ham ipad'en efter, at vi har sagt nogle gange, at han skal sove videre, men han bliver ved med at kalde, at han ikke kan sove mere. Men vi synes, at det har taget lidt overhånd med ipad'en, og det er som om, at han bare venter på at kunne få den. SÅ vi tænker, at vi helt skal droppe ipad om morgenen og blive ved med at gå ind til ham og sige, at det er nat og at han skal sove - som vi har gjort, da han er vågnet kl.4.15. Han siger bare, at han ikke er træt, ikke kan sove, er tørstig m.m. Han bliver puttet kl.19.30 og falder stort set i søvn med det samme - nogle gange tidligere for han er jo også så træt om eftermiddagen og aftenen, når han vågner så tidligt. Han bliver også så ked om aftenen, da han er så træt, så det er en dum spiral at være inde i.
Har du nogle ideer til, hvordan vi kan få vores søn til at sove længere om morgenen?
På forhånd tak.
Den trætte mor