Brev:
Tandbørstning - 8 mdr.
1. december 2004
Alder:
8 mdr.
Tandbørstning - 8 mdr.
Hej Helen
Min søn er nu 8½ måned gammel. Han fik sine to første bisser, før han blev 4 mdr. Indtil for en måneds tid siden fandt han sig velvilligt i at få børstet tænder, men pludseli tog f..... ved ham. Knægten er fuldstændig balstyrisk, når han skal have børstet tænder!
Normalt ligger han på puslebordet - så har jeg nemlig et godt overblik. Men efter at hans ekstreme modvillighed er sat ind, har vi prøvet noget forskelligt.
At sidde med ham på skødet, at synge, at give ham hans egen tandbørste eller et stykke legetøj i hånden, at lade ham lege med tandbørsten først - alt muligt! Uden resultat...
Det eneste, der virker, er, at både Mor og Far (og helst også bedsterne...) står og kigger på ham, mens de snakker og griner og laver sjove ansigter. Så kan man sagtens børste tænder på ham...
Men kan det virkelig være rigtigt, at man skal spille fransk klovn for at få ungen til at makke ret? For det er jeg ret meget modstander af.
Hvordan kommer vi tilbage til den gode rytme?
Med venlig hilsen
Ermelin