Brev:
Min dreng er sulten og vil derfor ikke sove om natten
2. december 2004
Alder:
6 mdr.
Min dreng er sulten og vil derfor ikke sove om natten
Hej
Jeg er mor til en dreng på 6 mdr. og en dreng på 6 år.
Min dreng på 6 mdr. er meget sulten. I løbet af en dag spiser han følgende:
Morgenmad: 1½ p. risgrød med banan. Har prøvet at give øllebrød og havregrød i stedet. Men det vil han ikke have.
Frokost 1½ p. risgrød + ½ glas frugtmos med ris
Eftermiddag: Yoghurt
Aften: Ca. 2 kartofler, 1 gullerod og fisk + smør og modermælkserstatning.
Alt grød er blandet op med modermælkserstatning og han drikker enten m.mælk eller vand til maden.
Om natten vil han have en stor portion grød omkring kl.01 - 02. (Har spist aftensmad omkring kl. 17.30.) Vil ikke have noget inden han skal sove.
En flaskemælk om natten bliver ikke til noget. Kun ca.50 ml. og så sover han ikke ret godt. Trods grøden er vågner han alligevel i perioder sent (04.-05.) på morgen og falder i søvn igen. Er fuld vågen fra kl. 6.30. Han bliver lagt i seng omkring kl. 19.30, da han da er meget søvning. I løbet af dagen sover han 2 - 3 gange af ca. 45 min.
Kan du komme med gode råd om, hvordan jeg undgår at han vågner og skal have grød eller blot undgår at han vågner tidligt på morgenen og sover igennem til kl. 6.30?
Et andet lille spørgsmål er, han vil ikke bruge sut, men bruger sin tommelfinger istedet. Hvilket jeg er ked af - hvordan kan jeg få ham til at bruge sutten.
På forhånd mange tak.
Venlig hilsen
Susanne