Svar: Tænder? - 7 mdr.
4. december 2004
Alder:
7 mdr.
Hej
Det lyder helt bestemt som om at det er tænderne, der generer.
Du kan prøve at give ham et stykke kold agurk. Lav en skive på 1½ cm tykkelse og skær kernerne i midten ud, således at der bliver et hul i agurken. Så kan du sætte den på hans finger og han kan bedre holde fast på den.
Du kan også give ham et stykke gulerod, som evt. har ligget i fyseren en ½ times tid, det køler også og gør godt.
En skorpe er også en mulighed. Den er grov og kan også være rar for ham.
Du skal naturligvis være opmærksom på at han ikke må sidde alene, når du giver ham disse ting i hånden. Der kan hurtigt ryge et stykke af som kan sætte sig i den 'gale hals'.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske