Brev:
Mad som ikke er grød eller mos
21. marts 2014
Alder:
7 mdr.
Mad som ikke er grød eller mos
Hej Helen
Jeg har en dejlig dreng der bliver 8 måneder d. 7. april, og jeg synes at der er så mange ting med hensyn til maden jeg er i tvivl om. Det er mit første barn så alt er nyt for mig.
Jeg er bange for at give ham mad som ikke er grød eller mos fordi jeg er bange for han pludselig skulle få et for stort stykke af noget mad og får det galt i halsen. Men selvom jeg er bange så har han fået noget at tygge i og han tygger fint maden synes jeg.
Det største problem er nok at jeg ikke ved hvor store stykker han må få og hvad han faktisk kan spise. Har prøvet at søge om jeg kan finde konkrete eksempler på hvor store stykker mad jeg kan give og ikke mindst hvad han faktisk kan spise nu.
Håber du kan hjælpe mig til på vej og måske komme med eksempler og forslag til hvad jeg skal give ham?
Hilsen