Brev:
Urolig søvn 6 mdr
5. december 2004
Alder:
6 mdr.
Urolig søvn 6 mdr
Min søn på 6 mdr. har de sidste 2 uger sovet meget uroligt. Det har han gjort før i perioder, men ikke i 2 uger i træk. Han bliver lagt kl. 19 og falder som regel hurtigt i søvn, men så vågner han allerede igen efter 1-1½ time og græder.
Han bliver ammet og falder i søvn igen, men vågner igen efter 1-2 timer. Han bliver lagt i sin egen seng, men kommer over til os, når han er vågnet et par gange, for så ligger jeg ned og ammer. Han spiser 3-4 gange om natten, og det synes jeg er meget, men det er kun sådan jeg kan få ham til at falde i søvn igen.
Når han vågner, så er det ikke sådan, at han stikker i et "jeg er sulten"-hyl, men han småklynker, ligger og kaster hovedet fra side til side og kører hænderne rundt i ansigtet, mens han kradser med fingrene. Han falder så til ro, når han får tilbudt brystet. Jeg tror ikke, at han vågner pga. sult, men han tømmer alligevel brystet, når han spiser.
Han er ved at få to tænder i undermunden, og vi har overvejet, om det kunne være derfor, at han sover så uroligt, men jeg regner ikke med, at det ville have varet i så lang tid?
Om dagen spiser han ikke ret meget. Han får grød om aftenen, men spiser kun et par skefulde (det er ca. 3 uger siden, vi startede med grød). Han vil heller ikke ammes ret meget om dagen, og jeg tror, at det er fordi, han spiser så meget om natten. Men hvordan får jeg vendt om på det?
Håber, at du har et godt råd, for puh det er hårdt, at han sover så dårligt. Om dagen sover han også dårligt, kun 1½-2 timer på en hel dag, fordelt på ca. 3 lure.
Hilsen Camilla og Mads