Brev:
Uden sukker går den ikke
5. december 2004
Alder:
5 mdr.
Uden sukker går den ikke
Hej Helen
Så har jeg brug for din hjælp igen.
Marius har nu i lidt over 1 mdr. fået grød og i ca. 3 uger fået det 2 gange om dagen.
Vi er startet ud med risgrød med pære, alm. risgrød m/vanilie, risgrød m/ gulerod og Broccoli, kartoffelmos også med gulerod og broccoli og et mix af gulerodsmos og tynd kartoffelmos.
Risgrød m/pære og den alm. risgrød er ubetinget hit og det har de 3 andre, men mindre sukkerholdige produkter også været. Han spiste det indtil flere gange for derefter at belutte, at det kan han ikke lide. Han laver opkastbevægelser og vil nødigt spise det.
Som det er nu får han den "søde" grød om formiddagen og den mindre søde om aftenen, da jeg gerne vil vænne ham til, at aftensmad ikke er sødt. Jeg har dog overvejet at bytteom på det, da han er mindre træt om dagen end om aftenen og det evt. kunne have en indflydelse. Jeg tvivler på det, da han jo indtil flere gange har spist det til aften.
Frugtmos har jeg introduceret ham for, og han spiser det da også, men han er ikke ved at boble over af fryd som man ofte læser her på siden, at andre børn gør.
Har du et godt tip til hvordan jeg får ham til at spise grøntsags/kartoffelmos, da jeg også kan mærke på hans mave at den ville have godt af en mere balaceret kost fordeling imellem grød og grøntmos.
Hilsen
AM