Brev:
Ingen skemad
3. april 2014
Alder:
6 mdr.
Ingen skemad
Hej Helen.
Min søn begyndte på grød da han var 4 måneder, og med tiden har er han også begyndt på mos om aftenen. Min søn er 6 måneder +1 uge nu. Og i løber at de 2 måneder han har fået "rigtig mad", har han besluttet at han absolut ikke vil have mad serveret på ske. Han vil kun spise finger mad.
Det har jeg overhoved ikke noget imod - men han får næsten igen kalorier indenbords, og drikker derfor mere og mere mme (her af ca 300 ml om natten).
Min sundhedsplejeske har forslået at begynde og give han vand mellem kl 1 og 5, for at han skal blive mere sulten om dagen. Har du andre gode forslag ? Kan jeg lære ham at spise mos med fingrene, selv om han kun er 6 måneder ? Vil du anbefale at prøve med rugbrød med pålæg ?
Jeg synes min søn er rigtig god til at spise grønsags- og frugtstænger og han kan også godt spise en halv kødbolle og lidt blød ost. Men jeg er også bange for at presse ham for meget, fordi han er jo stadig meget lille.
Hilsen Maria